Obchodní podmínky
Tento internetový obchod respektuje práva spotřebitelů. Ustanovení smluv, která jsou pro spotřebitele méně příznivá než zákonná ustanovení chránící práva spotřebitelů, jsou neplatná a místo nich platí tato zákonná ustanovení. Žádná ustanovení těchto obchodních podmínek proto nevylučují ani neomezují práva spotřebitelů podle závazných ustanovení zákona a případné pochybnosti budou vykládány ve prospěch spotřebitele. V případě neúmyslného rozporu ustanovení těchto obchodních podmínek s výše uvedenými zákonnými ustanoveními mají přednost zákonná ustanovení a prodávající se zavazuje je takto dodržovat.
Prodávající:
RK capital s.r.o., IČO: 06969178
se sídlem Havlíčkova 5719/46, 586 01 Jihlava
zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Brně, spisová značka C 105419
kontaktní osoba: Martina Švandová
telefon: +420 732 626 230
e‑mail: info@martyart.cz
web a e‑shop: www.martyart.cz
1. Úvodní ustanovení
1.1. Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) obchodní společnosti RK capital s.r.o., se sídlem Havlíčkova 5719/46, 586 01 Jihlava, IČO: 06969178, zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Brně, sp. zn. C 105419 (dále jen „prodávající“), upravují v souladu s § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“), vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou osobou (dále jen „kupující“) prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod je prodávajícím provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese www.martyart.cz (dále jen „webová stránka“), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „webové rozhraní obchodu“).
1.2. Obchodní podmínky se nevztahují na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží od prodávajícího, je právnickou osobou či osobou, jež jedná při objednávání zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání.
1.3. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.
1.4. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva i obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce.
1.5. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
1.6. Použití internetového obchodu vyžaduje, aby koncová zařízení a komunikační systém používaný zákazníkem splňovaly technické požadavky.
1.7. Přijetí těchto obchodních podmínek je ze strany kupujícího dobrovolné, avšak nezbytné k vytvoření účtu a/nebo dokončení objednávky.
2. Uživatelský účet
2.1. Na základě registrace kupujícího provedené na webové stránce může kupující přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může kupující provádět objednávání zboží (dále jen „uživatelský účet“). V případě, že to webové rozhraní obchodu umožňuje, může kupující provádět objednávání zboží též bez registrace přímo z webového rozhraní obchodu.
2.2. Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.
2.3. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu.
2.4. Kupující není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.
2.5. Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy kupující svůj uživatelský účet déle než 1 rok nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy (včetně obchodních podmínek).
2.6. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.
3. Uzavření kupní smlouvy
3.1. Veškerá prezentace zboží umístěná ve webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku je výslovně vyloučeno a nepoužije se.
3.2. Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o zboží, a to včetně uvedení cen jednotlivého zboží a nákladů za navrácení zboží, jestliže toto zboží ze své podstaty nemůže být navráceno obvyklou poštovní cestou. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků, vyjma nákladů na balení, dopravu a zvolený způsob platby. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Ceny zboží nejsou přizpůsobovány osobě kupujícího na základě automatizovaného rozhodování. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.
3.3. Webové rozhraní obchodu obsahuje také informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží a o způsobu a čase dodání zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené ve webovém rozhraní obchodu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky. V případě, kdy prodávající nabízí dopravu zboží zdarma, je předpokladem vzniku práva na bezplatnou dopravu zaplacení minimální celkové kupní ceny dopravovaného zboží ve výši stanovené ve webovém rozhraní obchodu. V případě částečného odstoupení od kupní smlouvy kupujícím a poklesu celkové kupní ceny zboží pod minimální hranici pro dopravu zdarma právo na dopravu zdarma zaniká a kupující je povinen uhradit dopravu.
3.4. Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:
(a) objednávaném zboží (objednávané zboží „vloží“ kupující do elektronického nákupního košíku),
(b) zvoleném způsobu úhrady kupní ceny zboží a zvoleném způsobu doručení zboží, a
(c) nákladech spojených s dodáním zboží (dále společně jen „objednávka“).
3.5. Před odesláním objednávky je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit vstupní údaje, které do objednávky vložil, a to i s ohledem na možnost zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat. Objednávku odešle kupující kliknutím na tlačítko „Dokončit objednávku zavazující k platbě“. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Prodávající po obdržení objednávky neprodleně potvrdí její obdržení elektronickou poštou na e‑mail kupujícího uvedený v uživatelském účtu či v objednávce.
3.6. Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně elektronickou poštou).
3.7. Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká doručením přijetí objednávky (akceptací), jež je prodávajícím zasláno kupujícímu elektronickou poštou na adresu elektronické pošty kupujícího.
3.8. Kupující souhlasí s použitím prostředků komunikace na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití prostředků komunikace na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, telefonní hovory) si hradí kupující sám; tyto náklady se neliší od základní sazby.
3.9. Prodávající umožňuje kupujícímu vytvořit objednávku prostřednictvím internetového obchodu v následujícím pořadí:
(a) Kupující přidá vybrané zboží do košíku a pokračuje do objednávkového formuláře.
(b) Přihlášený kupující potvrdí aktuálnost údajů potřebných k uzavření a splnění kupní smlouvy; nepřihlášený kupující vyplní formulář nezbytnými údaji (jméno, příjmení, adresa, e‑mail, telefon a informace o zboží, místu a způsobu doručení a způsobu platby).
(c) Kupující zvolí jednu z nabízených metod doručení.
(d) Kupující zvolí způsob platby kupní ceny a ostatních nákladů uvedených v objednávce.
(e) Kupující dokončí objednávku (předloží nabídku prodávajícímu) prostřednictvím funkcí internetového obchodu; kupující, který dosud nepřijal tyto obchodní podmínky, je současně přijme.
(f) Až do dokončení objednávky má kupující možnost upravovat obsah košíku.
(g) V závislosti na zvoleném způsobu platby může být kupující přesměrován na stránky poskytovatele platebních služeb za účelem zaplacení.
Prodávající v reakci na objednávku neprodleně odešle automatickou zprávu potvrzující přijetí objednávky a zahájení jejího ověřování.
3.10. Po ověření objednávky prodávající bez zbytečného odkladu odešle kupujícímu na jeho e‑mail:
(a) potvrzení o přijetí jedné nebo více jednotlivých nabídek na uzavření kupní smlouvy týkajících se jednotlivých položek zboží obsažených v objednávce, a tedy uzavření kupní smlouvy (přijetí nabídky); nebo
(b) informaci o nepřijetí všech nabídek na uzavření kupní smlouvy obsažených v objednávce.
3.11. Prodávající může nezávazně informovat kupujícího o stavu objednávky zejména e‑mailem, SMS nebo telefonicky.
4. Cena zboží a platební podmínky
4.1. Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží může kupující uhradit prodávajícímu následujícími způsoby:
• v hotovosti v provozovně prodávajícího na adrese Havlíčkova 5719/46, 586 01 Jihlava;
• v hotovosti na dobírku v místě určeném kupujícím v objednávce;
• bezhotovostně převodem na účet prodávajícího č. 2601411269 / 2010, vedený u společnosti Fio banka, a.s.;
• bezhotovostně prostřednictvím platebního systému [doplnit poskytovatele platební brány];
• v hotovosti nebo platební kartou při osobním odběru ve výdejně zásilek (je‑li dostupné);
• prostřednictvím úvěru poskytnutého třetí osobou (je‑li dostupné).
4.2. Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není‑li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.
4.3. Prodávající nepožaduje od kupujícího zálohu či jinou obdobnou platbu; tím není dotčeno ustanovení čl. 4.6 o možnosti požadovat úhradu kupní ceny předem.
4.4. V případě platby v hotovosti, na dobírku či ve výdejně zásilek je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 3 dnů od uzavření kupní smlouvy.
4.5. V případě bezhotovostní platby je kupující povinen uvádět variabilní symbol platby. Závazek uhradit kupní cenu je splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.
4.6. Prodávající je oprávněn, zejména pokud nedojde k dodatečnému potvrzení objednávky dle čl. 3.6, požadovat uhrazení celé kupní ceny ještě před odesláním zboží kupujícímu. Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije.
4.7. Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím nelze vzájemně kombinovat, není‑li v pravidlech konkrétní akce uvedeno jinak.
4.8. Je‑li to v obchodním styku obvyklé nebo je‑li tak stanoveno právními předpisy, vystaví prodávající ohledně plateb daňový doklad – fakturu. Prodávající je plátcem DPH, je‑li to na webu výslovně uvedeno. Daňový doklad vystaví prodávající po uhrazení ceny zboží a zašle jej v elektronické podobě na e‑mail kupujícího.
5. Odstoupení od kupní smlouvy
5.1. Kupující bere na vědomí, že dle § 1837 občanského zákoníku nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce:
(a) zboží vyrobeného podle požadavků kupujícího nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám;
(b) zboží, které podléhá rychlé zkáze nebo se krátce po dodání rychle kazí, jakož i zboží, které bylo po dodání vzhledem ke své povaze nevratně smíseno s jiným zbožím;
(c) zboží v zapečetěném obalu, které z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů není vhodné vrátit poté, co jej kupující porušil; a
(d) zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu v zapečetěném obalu, pokud jej kupující porušil.
5.2. Nejedná‑li se o případ uvedený v čl. 5.1 ani o jiný případ, kdy nelze od smlouvy odstoupit, má kupující podle § 1829 odst. 1 a 2 občanského zákoníku právo od smlouvy odstoupit do čtrnácti (14) dnů ode dne, kdy kupující nebo jím určená třetí osoba odlišná od dopravce převezme zboží, nebo:
(a) poslední kus zboží, objedná‑li kupující v rámci jedné objednávky více kusů zboží, které jsou dodávány samostatně;
(b) poslední položku nebo část dodávky zboží sestávajícího z několika položek nebo částí; nebo
(c) první dodávku zboží, je‑li ujednána pravidelná dodávka zboží po ujednanou dobu.
5.3. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě podle čl. 5.2. Pro odstoupení může kupující využít vzorový formulář poskytovaný prodávajícím jako přílohu těchto podmínek. Odstoupení lze zaslat zejména na adresu sídla prodávajícího nebo na e‑mail info@martyart.cz.
5.4. V případě odstoupení od smlouvy se smlouva od počátku ruší. Zboží kupující zašle nebo předá prodávajícímu zpět bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti (14) dnů od odstoupení, ledaže prodávající nabídl, že si zboží vyzvedne. Lhůta je zachována, pokud kupující odešle zboží před jejím uplynutím. Odstoupí‑li kupující od smlouvy, nese náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, i v případě, kdy zboží nelze vrátit obvyklou poštovní cestou.
5.5. V případě odstoupení podle čl. 5.2 vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od kupujícího do čtrnácti (14) dnů od odstoupení, a to stejným způsobem, jakým je přijal, ledaže se strany dohodnou jinak. Prodávající není povinen vrátit peněžní prostředky dříve, než obdrží zboží nebo než mu kupující prokáže, že zboží odeslal zpět, podle toho, co nastane dříve.
5.6. Nárok na náhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
5.7. V případech, kdy má kupující právo od smlouvy odstoupit podle § 1829 odst. 1 občanského zákoníku, je prodávající také oprávněn kdykoliv od smlouvy odstoupit až do doby převzetí zboží kupujícím. V takovém případě vrátí prodávající kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu bezhotovostně na účet určený kupujícím.
5.8. Je‑li spolu se zbožím poskytnut dárek, je darovací smlouva uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde‑li k odstoupení od kupní smlouvy, pozbývá darovací smlouva účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím vrátit i poskytnutý dárek.
6. Přeprava a dodání zboží
6.1. Je‑li způsob dopravy sjednán na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
6.2. Je‑li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen zboží při dodání převzít.
6.3. Je‑li z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním či s jiným způsobem doručení.
6.4. Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů a v případě závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě zjevného porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku převzít. Tím nejsou dotčena práva kupujícího z vadného plnění.
6.5. Další práva a povinnosti stran při přepravě zboží mohou upravit zvláštní dodací podmínky prodávajícího, jsou‑li vydány a zveřejněny na webu internetového obchodu.
6.6. Dodání je možné pouze na území České republiky, není‑li na webu uvedeno jinak.
6.7. Dodání zboží kupujícímu je úplatné, pokud kupní smlouva nestanoví jinak. Nabízené způsoby dopravy a ceny dodání jsou uvedeny v internetovém obchodě a na stránce každého zboží.
6.8. Dostupné metody doručování mohou záviset na zvoleném způsobu platby.
6.9. Celková doba doručení se skládá z doby přípravy objednávky a doby přepravy dopravcem.
7. Práva z vadného plnění – reklamace
7.1. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí zejména § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174b občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
7.2. Je‑li předmětem koupě hmotná movitá věc propojená s digitálním obsahem nebo službou digitálního obsahu tak, že bez nich nemůže plnit své funkce (dále jen „věc s digitálními vlastnostmi“), použijí se ustanovení o odpovědnosti za vady prodávajícího i na poskytování digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu, i když je poskytuje třetí osoba. To neplatí, je‑li z obsahu kupní smlouvy i povahy věci zjevné, že jsou poskytovány samostatně.
7.3. Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména odpovídá, že věc:
(a) odpovídá ujednanému popisu, druhu, množství, jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem;
(b) je vhodná k účelu, pro který ji kupující požaduje a s nímž prodávající souhlasil; a
(c) je dodána s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci.
7.4. Prodávající odpovídá, že vedle ujednaných vlastností:
(a) je věc vhodná k účelu, k němuž se věc tohoto druhu obvykle používá;
(b) věc množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které může kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení prodávajícího nebo jiné osoby v témže smluvním řetězci;
(c) je věc dodána s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které může kupující rozumně očekávat; a
(d) věc odpovídá jakostí nebo provedením vzorku či předloze, které prodávající kupujícímu poskytl před uzavřením smlouvy.
7.5. Ustanovení čl. 7.4 se nepoužije, pokud byl kupující před uzavřením smlouvy zvlášť upozorněn, že se některá vlastnost liší, a kupující s tím výslovně souhlasil.
7.6. Prodávající odpovídá také za vadu způsobenou nesprávnou montáží nebo instalací, která byla podle smlouvy provedena prodávajícím nebo na jeho odpovědnost. To platí i v případě, že montáž/instalace byla provedena kupujícím a vada nastala v důsledku nedostatku v návodu, který poskytl prodávající či poskytovatel digitálního obsahu/služby (jde‑li o věc s digitálními vlastnostmi).
7.7. Projeví‑li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou kupující nemůže věc užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně.
7.8. Je‑li předmětem koupě věc s digitálními vlastnostmi, prodávající zajistí poskytování ujednaných aktualizací digitálního obsahu/služby a vedle nich i aktualizací nezbytných k zachování vlastností podle čl. 7.3 a 7.4, a na jejich dostupnost kupujícího upozorní:
(a) po dobu dvou let, mají‑li být digitální obsah/služba poskytovány soustavně po určitou dobu (je‑li ujednáno poskytování na delší dobu, pak po celou tuto dobu);
(b) po dobu, po kterou to kupující může rozumně očekávat, mají‑li být digitální obsah/služba poskytnuty jednorázově; to se posoudí podle druhu a účelu věci, povahy digitálního obsahu/služby a okolností při uzavření smlouvy.
7.9. Ustanovení čl. 7.8 neplatí, pokud byl kupující před uzavřením smlouvy zvlášť upozorněn, že aktualizace poskytovány nebudou, a kupující s tím výslovně souhlasil.
7.10. Neprovede‑li kupující aktualizaci v přiměřené době, nemá práva z vady, která vznikla pouze v důsledku neprovedené aktualizace. To neplatí, pokud kupující nebyl upozorněn na aktualizaci nebo na důsledky jejího neprovedení anebo aktualizaci neprovedl v důsledku nedostatku v návodu. Mají‑li být digitální obsah/služba poskytovány soustavně a projeví‑li se vada v době podle čl. 7.8, má se za to, že jsou poskytovány vadně.
7.11. Kupující může vytknout vadu, která se na věci projeví v době dvou let od převzetí. Je‑li předmětem koupě věc s digitálními vlastnostmi a mají‑li být digitální obsah/služba poskytovány soustavně po určitou dobu, může kupující vytknout vadu, která se na nich vyskytne či projeví v době dvou let od převzetí; má‑li být plněno po dobu delší než dva roky, má kupující právo z vady, která se vyskytne či projeví v této době. Vytkl‑li kupující vadu oprávněně, doba pro vytčení vady neběží po dobu, po kterou nemůže věc užívat.
7.12. Má‑li věc vadu, může kupující požadovat její odstranění; podle volby kupujícího dodáním nové věci bez vady nebo opravou věci, ledaže je zvolený způsob nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný (posoudí se zejména význam vady, hodnota věci bez vady a to, zda lze vadu odstranit druhým způsobem bez značných obtíží pro kupujícího). Prodávající může odstranění vady odmítnout, je‑li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné.
7.13. Prodávající odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím kupujícímu nezpůsobil značné obtíže; zohlední se povaha věci a účel koupě. K odstranění vady prodávající převezme věc na vlastní náklady. Vyžaduje‑li to demontáž věci, jejíž montáž byla provedena v souladu s povahou a účelem věci předtím, než se vada projevila, prodávající provede demontáž vadné věci a montáž opravené nebo nové věci, anebo uhradí náklady s tím spojené.
7.14. Kupující může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy, pokud:
(a) prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil dle čl. 7.13;
(b) se vada projeví opakovaně;
(c) vada je podstatným porušením smlouvy; nebo
(d) je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího.
7.15. Je‑li vada nevýznamná, kupující nemůže od smlouvy odstoupit; má se za to, že vada není nevýznamná. Odstoupí‑li kupující, prodávající vrátí kupní cenu bez zbytečného odkladu poté, co obdrží věc nebo co mu kupující prokáže, že věc odeslal.
7.16. Vadu lze vytknout prodávajícímu, u kterého byla věc koupena. Je‑li však k opravě určena jiná osoba v místě prodávajícího nebo pro kupujícího bližším, vytkne kupující vadu této osobě.
7.17. S výjimkou případů, kdy je k opravě určena jiná osoba, je prodávající povinen přijmout reklamaci v kterékoliv provozovně, v níž je to s ohledem na sortiment možné, případně i v sídle. Prodávající vydá kupujícímu při uplatnění reklamace písemné potvrzení s uvedením data uplatnění, obsahu reklamace, požadovaného způsobu vyřízení a kontaktních údajů kupujícího. Tato povinnost se vztahuje i na osoby určené k provedení opravy.
7.18. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena a kupující o tom informován nejpozději do třiceti (30) dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Je‑li předmětem závazku poskytnutí digitálního obsahu (včetně digitálního obsahu na hmotném nosiči) nebo služby digitálního obsahu, musí být reklamace vyřízena v přiměřené době s přihlédnutím k povaze a účelu.
7.19. Po marném uplynutí lhůty dle čl. 7.18 může kupující od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu.
7.20. Prodávající je povinen vydat potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí. Tato povinnost se vztahuje i na osoby určené k provedení opravy.
7.21. Práva z odpovědnosti za vady může kupující uplatnit zejména osobně na adrese Havlíčkova 5719/46, 586 01 Jihlava, telefonicky na čísle +420 732 626 230 či e‑mailem na adrese info@martyart.cz.
7.22. Tomu, kdo má právo z vadného plnění, náleží i náhrada účelně vynaložených nákladů při uplatnění tohoto práva. Neuplatní‑li kupující právo na náhradu do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu, soud právo nepřizná, namítne‑li prodávající, že právo nebylo uplatněno včas.
7.23. Další práva a povinnosti související s odpovědností za vady může upravit reklamační řád prodávajícího, pokud je samostatně zveřejněn na webu prodávajícího.
7.24. Kupující je povinen poskytnout prodávajícímu potřebnou součinnost nezbytnou pro vyřízení reklamace; v opačném případě se lhůty adekvátně prodlužují o dobu, po kterou součinnost neposkytl.
7.25. Kupující zboží podle možností prohlédne co nejdříve po převzetí a přesvědčí se o jeho vlastnostech, možném způsobu použití a množství.
7.26. Za vadu nelze považovat změnu vlastností zboží vzniklou v důsledku jeho obvyklého opotřebení, nesprávného používání, nedostatečné či nevhodné údržby, přirozených změn materiálů, z nichž je zboží vyrobeno, v důsledku poškození kupujícím či třetí osobou nebo jiného nesprávného zásahu.
7.27. Reklamace se považuje za řádně uplatněnou, nebrání‑li jejímu přijetí obecné zásady hygieny. Kupující je povinen předložit reklamované zboží vyčištěné, zbavené nečistot a hygienicky nezávadné.
7.28. Kupující je povinen vyzvednout zboží nejpozději do 30 dnů ode dne, kdy byl informován o vyřízení reklamace. Pokud v této lhůtě k vyzvednutí nedojde a kupující se s prodávajícím nedohodne jinak, náleží prodávajícímu náhrada ve výši 10 Kč za každý den uskladnění přesahující tuto lhůtu. Nevyzvedne‑li kupující zboží ani do 5 měsíců od uplynutí původní lhůty, je prodávající oprávněn přistoupit k svépomocnému prodeji; o záměru bude kupující předem informován. Výtěžek bude použit na úhradu nákladů; případná částka přesahující náklady bude kupujícímu na žádost vyplacena. Nebude‑li prodej úspěšný a kupující při reklamaci poskytl souhlas, bude zboží po marném uplynutí lhůt zlikvidováno.
7.29. Prodávající či jiná osoba může kupujícímu poskytnout nad rámec zákonných práv záruku za jakost.
8. Další práva a povinnosti smluvních stran
8.1. Kupující nabývá vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny.
8.2. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu § 1820 odst. 1 písm. n) občanského zákoníku.
8.3. Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické pošty na info@martyart.cz. Informaci o vyřízení stížnosti zašle prodávající na e‑mail kupujícího. Jiná pravidla vyřizování stížností nejsou stanovena.
8.4. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČO: 000 208 69, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on‑line na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr lze využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím.
8.5. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz, je kontaktním místem podle Nařízení (EU) č. 524/2013.
8.6. Kupující se může obrátit se stížností na orgán dohledu nebo státního dozoru. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění; živnostenskou kontrolu provádí příslušný živnostenský úřad. Dozor nad ochranou osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává dozor mimo jiné nad dodržováním občanského zákoníku a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
9. Ochrana osobních údajů
9.1. Svou informační povinnost vůči kupujícímu ve smyslu čl. 13 Nařízení (EU) 2016/679 (GDPR) související se zpracováním osobních údajů pro účely plnění kupní smlouvy, jednání o kupní smlouvě a plnění veřejnoprávních povinností plní prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu (Zásady zpracování osobních údajů), dostupného na webu www.martyart.cz.
10. Zasílání obchodních sdělení a ukládání cookies
10.1. Kupující souhlasí ve smyslu § 7 odst. 2 zákona č. 480/2004 Sb., se zasíláním obchodních sdělení prodávajícím na elektronickou adresu či telefonní číslo kupujícího. Informační povinnost dle čl. 13 GDPR pro účely zasílání obchodních sdělení plní prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu.
10.2. Povinnosti související s ukládáním cookies na zařízení kupujícího plní prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu (Zásady používání cookies), dostupného na webu www.martyart.cz.
11. Doručování
11.1. Kupujícímu může být doručováno na adresu jeho elektronické pošty uvedenou v uživatelském účtu či v objednávce.
12. Závěrečná ustanovení
12.1. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Volbou práva podle předchozí věty není kupující‑spotřebitel zbaven ochrany, kterou mu poskytují ustanovení právního řádu, od nichž se nelze smluvně odchýlit, a jež by se v případě neexistence volby práva jinak použila dle čl. 6 odst. 1 Nařízení (ES) č. 593/2008 (Řím I).
12.2. Je‑li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nastoupí místo něj ustanovení, jehož smysl se neplatnému/neúčinnému co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení.
12.3. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není veřejně přístupná.
12.4. Přílohu obchodních podmínek tvoří vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy.
12.5. Kontaktní údaje prodávajícího: adresa sídla Havlíčkova 5719/46, 586 01 Jihlava, e‑mail info@martyart.cz, telefon +420 732 626 230.
V Jihlavě dne 12. 8. 2025
